. Op naar ... ?: Preform

maandag 6 februari 2006

Preform

Mijn 30min lopen vanmiddag vielen een beetje tegen, ik had gedacht dat het vlotter zou gaan. Ik voel wel dat ik nog niet helemaal terug 100% ben, 't zou daar natuurlijk ook kunnen aan liggen tenzij ik natuurlijk door een week niets doen mijne 'form' al kwijt ben.
De foto toont een 'preform' van een 1,5l Coca-Cola PET fles. Dit is de manier waarop alle plastic flessen aangeleverd worden (serieus plaatsbesparend op een vrachtwagen) vooraleer ze ze hun uiteindelijke vorm krijgen. Zoals je merkt blijft eigenlijk enkel het deel met schroefdraad en dop onveranderd; de rest wordt dmv lucht en warmte 'in vorm' gebracht. Toen we een tijdje geleden het Coca-Cola European Visitors Center in Wilrijk bezocht hebben kregen we elk onder andere zo'n preform mee.
Hoe halen ze in godsnaam die pen eruit en de cola erin als er al een dop opzit hé?

2 commentaren:

Anoniem zei

Heb net je commentaar op mijn blog gelezen. Zo te zien hebben we allebei hetzelfde doel, uiteindelijk de marathon van Berlijn te lopen (en nog velen daarna als het kan :)). Een goede raad die ik je kan geven (maar die ik zelf niet altijd heb gevolgd, met een aantal blessures tot gevolg): drijf het aantal km's dat je per week aflegt niet té snel op! Voor de rest moet je een beetje vertrouwen op je gevoel... én zoals een ervaren sportman me ooit zei: "na een goede training, moet je nog voldoende reserve hebben om nog eens de helft van de gelopen afstand erbij te doen". Je moet dat daarom niet doen, maar het komt erop neer dat je niet snel hoeft te lopen om goed te trainen. De lange duurlopen (>1uur) zijn de belangrijkste in de voorbereiding op de marathon. Greetz, Tom.

PS: Ik heb je zonet ook "getagged" - dat komt er op neer dat je (als je dat ziet zitten natuurlijk) een profiel van jezelf opstelt [zie ook op mijn blog].

David aka Letman zei

thanks Tom, ik heb je blog ook ineens toegevoegd aan m'n links-sectie. Ben volop bezig met m'n profiel...