. Op naar ... ?: Frustrerend

woensdag 22 februari 2006

Frustrerend

Ik heb gisteren en eergisteren niet gelopen om m'n linkerknie wat te ontzien en dat viel me zwaar. Zondag kreeg ik de opmerking dat ik mankte en effectief, m'n knie deed wat pijn en om die te onzien ga je dan anders stappen... Ik heb niet echt pijn meer in die knie, eerder een gevoel van stijfheid. Frustrerend dat delen van je lichaam soms niet mee willen - dan wil je eens aan sport doen, je bent er mentaal helemaal klaar voor en dan is daar ineens je lichaam dat je ff laat voelen dat het er ook nog is.
Soit, ik heb net gelopen: 30min à 10km/h. Geen echte last gehad van de knie maar toch best in het oog houden. Ik heb een sportarts vlakbij gevonden en ik ga daar toch eens passeren voor een kleine controle binnenkort.
M'n baas hier op 't projekt heeft me verteld dat hij zeer tevreden is van de dienst sportgeneeskunde van de UZ Gent en heeft me hen dan ook aanbevolen. Op hun site site staat informatie over de verschillende diensten en ik heb me maar meteen een afspraak gemaakt voor een inspanningstest. Ze hebben het nogal druk blijkbaar want ik kan pas gaan over 2 maand (chance dat die afspraak redelijk vroeg is want later die dag staat er een bezoek aan de abdij van Orval gepland, het is dan nl. opendeur) . Een week na de test ga ik dan terug om de resultaten te bespreken en een trainingsplan op maat als voorbereiding op de marathon op te stellen.
Voor de MTB'ers die geen zin hebben om tot in Kinrooi te rijden (Meetcentrum Bullen) voor een opmeting, afstelling van de fiets en schoenplaatjes: de dienst sportgeneeskunde doet dat ook.

0 commentaren: