. Op naar ... ?: Back to basics

maandag 20 februari 2006

Back to basics

Yes! Ik heb terug een goed functionerende Nokia6310i. Kan ik eindelijk m'n SonyEriccson T630 in de schuif steken om hem er nooit meer uit te halen.
Ik had vroeger ook al zo een maar toen de luidspreker wat teveel bijgeluiden begon te produceren werd hij omgewisseld.
Ik kreeg toen een Sony met allerhande functies die het bellen eigenlijk alleen maar moeilijker maakten. Een camera waarmee je toch geen deftige foto's kan nemen wegens resolutie te laag en die dan nog te pas en te onpas aansprong ook, een joystick die veel te gevoelig is en nooit doet wat je wil, veel te trage reactie van het toestel op de bediening, veel te veel handelingen nodig om een SMS te kunnen intikken, bizar gedrag wanneer aangesloten op m'n carkit, informatieberichten op de display die veel te lang blijven staan en je blokkeren, polyfone ringtones die je niet eens hoort als je buiten bent, een menustructuur waar je na een jaar nog niet aan gewoon kan geraken enz.... het enige dat ik wel nuttig vond was de vaste wektijd op weekdagen.
Nu dus terug een Nokia die correct & snel reageert met een menustructuur die je na een jaar niet gebruikt te hebben dadelijk weer in de vingers hebt. Hij is iets groter dan de andere maar dat neem ik er graag bij.
Jippie.

6 commentaren:

Rafke Magic zei

Nokia rulez ;-)
Hoewel, 'k begin stillekes aan gewoon te geraken aan mijne SonyEricsson én dankzij nen tip van de Kurt marsjeert mijn batterij nu ook beter...

David aka Letman zei

Raf, deze kon je al raden: welke tip dan wel?

Anoniem zei

Hey Mr L,

als antwoord op je vraag; ik loop ongeveer tussen de 30 en 40 km per week. Niet echt fenomenaal en zeker niet voldoende als voorbereiding op een marathon; ik dus ga binnenkort mijn "duurlopen" beginnen inlassen en zo mijn km-aantal een beetje opdrijven. Anders raak ik niet op tijd "klaar" voor Visé valt te vrezen. Veel meer ga ik wel niet doen omdat ik redelijk last van mijn knietjes heb.

Iets anders; ik ben een Ericcson gebruiker en ben er redelijk content van. ;-) Het design is het schoonste; alhoewel met SonyEriccson dat er wel een beetje op achteruit gegaan is, maar ja ... da's kwestie van smaak natuurlijk

Greetings & tot de volgende

David aka Letman zei

Idd, les goûts et les couleurs ne se discutent pas...
Ik doe nu al 2 duurlopen per week, ben benieuwd naar je ervaringen en volg zeker je blog!

Rafke Magic zei

tip: een paar keer volledig plat laten gaan en dan volledig terug opladen
(stom, 'k had daar zelf aan moeten denken)

David aka Letman zei

ah, maar dat is afhankelijk van het type batterij hé (memory effect). Bij de nieuwste generaties batterijen zou dat niet meer nodig moeten zijn...