. Op naar ... ?: Dipje?

donderdag 4 mei 2006

Dipje?

Gisteren moest ik volgens m'n schema 8 km lopen aan 12 km/h. Ik ben in de helft reeds moeten stoppen, het ging niet meer: hartslag ging te hoog en het voelde echt niet alsof ik nog veel verder kon.
Ligt het aan de nieuwe loopbanden sinds deze week in de fitness? Misschien staan ze in mijl/h of is de hellingsgraad die ik steeds instel op 1% anders op deze toestellen? Of misschien ligt het aan de warmte? Ik heb daar namelijk nogal snel last van; als iedereen op bureau met een trui aan zit dan heb ik het meestal net goed zónder. Of ligt het aan het feit dat ik 3 weekends op rij een wedstrijd heb gelopen en dat dat toch z'n sporen nalaat? Komt het doordat ik eigenlijk nog nooit op een loopband aan 12 km/h heb gelopen? Raar want buiten lukt het me zonder probleem om verder te lopen aan een hogere snelheid (cf. 10 km van Mechelen). Is het omdat ik tussen de Antwerp 10 miles en de Brussels Ekiden van vorige zondag niet gelopen heb wegens wat pijn aan de rug; dat ik dus vorige zondag het laatste heb gegeven wat in me zat? Gewoon een dipje? Hopelijk.

2 commentaren:

Anoniem zei

Een dagje (of twee) rust kan wonderen doen.

Anoniem zei

hey david, maak je geen zorgen, man, ik heb reeds 40 marathons gelopen en nog zijn er dagen dat ik de ene voet niet voor de andere krijg gezet. Eens goed eten, lekker slapen en je zult zien dat je vliegt...
greetz. marc