. Op naar ... ?: Tot nu toe

zaterdag 14 januari 2006

Tot nu toe

Ok, beloofd is beloofd.
Ik gebruik de site van My Asics Running, die is gratis en stelt aan de hand van een aantal parameters een 'gepersonaliseerd' schema op.
Momenteel ziet mijn training er zo uit:
maandag, 9 januari:30 minuten lopen.
woensdag, 11 januari:30 minuten lopen.
vrijdag, 13 januari:65 minuten lopen.
maandag, 16 januari:40 minuten lopen.
woensdag, 18 januari:30 minuten lopen.
vrijdag, 20 januari:80 minuten lopen.

Het mountainbiken laat ik echter niet liggen en dat is dus zoals reeds gezegd elke zondagvoormiddag.
Als ik enkele weken verderkijk zie ik dit:
maandag, 20 februari:30 minuten lopen.
dinsdag, 21 februari:50 minuten lopen.
woensdag, 22 februari:30 minuten lopen.
vrijdag, 24 februari:30 minuten lopen.
zaterdag, 25 februari:90 minuten lopen.
maandag, 27 februari:30 minuten lopen.
dinsdag, 28 februari:50 minuten lopen.
woensdag, 1 maart:8 kilometer lopen in wedstrijdtempo.
vrijdag, 3 maart:30 minuten lopen.
zaterdag, 4 maart:65 minuten lopen.

Top!
Momenteel is mijn loopsnelheid 10km/h voor de runs tot 30min en 9km/h voor de langere runs.
De site staat vol nuttige informatie en laat je ook toe om een logboek bij te houden van je trainingen waarin je tijd, snelheid, hartslag enz. kan invullen. Als je dit ook effectief doet kan je grafiekjes beginnen trekken (zie foto's).






Trainen doe ik meestal op een loopband in de fitness op 't werk (momenteel Coke) tijdens de middagpauze of, als ik langere runs moet doen, na 't werk. Ben nog maar 1 keer echt buiten gaan lopen maar daar komt later wel verandering in. Best niet te snel dadelijk op een harde ondergrond gaan lopen.

Mijn tools:
- 1 paar goede loopschoenen (Asics 2100)
- nen 'tight' (tegen de kou als ik buiten loop)
- een harstlagmeter (Polar RS200sd)

1 commentaren:

Geert Gitaar zei

oei oei oei....frieten eten, David.....aij aij aij ... .
;-)
Succes voor Berlijn.
Gitaarman