. Op naar ... ?: Hmm...

vrijdag 13 januari 2006

Hmm...

Op de homepage van Telenet staat helemaal onderaan een link naar de juridische informatie waarop je meer info kan terugvinden in verband met o.a. je persoonsgegevens zoals gekend bij Telenet. Je hebt namelijk het recht om die op te vragen, te corrigeren indien nodig en kenbaar maken dat je gegevens niet gebruikt mogen worden voor marketing doeleinden.
Nu, bij mij thuis komt nog steeds meer dan 50% van alle post dadelijk in een grote kartonnen doos voor de maandelijkse papierophaling terecht. Dit ondanks m'n pogingen om deze stroom van voor mij totaal overbodige post te weren (Belangrijk! Persoonlijk! Vertrouwelijk! .... als ik dat zie staan kijk ik al niet meer verder; vertikaal klasseren die handel!).
Je kan stickers van de gemeente op je brievenbus plakken, er bestaat ook zoiets als een Robinson-lijst en die zal wel enig nut hebben maar is natuurlijk beperkt tot de aangesloten bedrijven en dat lijkt me dus ook meer een PR-truc.
Telenet maakt het gemakkelijk: zoals aangegeven op hun site volstaat het om een mail te sturen naar postmaster@staff.telenet.be en te vragen tot inzage, ... . Handig! Of toch niet?
Ik heb op 03/01 een mailtje gestuurd en 2 minuten later had ik al antwoord: "This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed."
No probs, ik bel ff de klantendienst en na enig zoekwerk in de menus (die erop gericht zijn om zo weinig mogelijk tot doorschakeling met een echte persoon te leiden) geef ik dit door. Ach ja, er was een probleem met de site. Huh? Met de site? Ik heb toch een mail gestuurd? Soit, het werd doorgegeven. Volhoudend als ik ben, probeer ik opnieuw een mail te sturen naar dat bewuste adres op 09/01 en 13/01: "This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed.". Hmmm...

0 commentaren: