. Op naar ... ?: Tandy TRS-80 Color Computer

zondag 15 januari 2006

Tandy TRS-80 Color Computer

De data van m'n Polar overzetten naar de Polar Running Coach site gebeurt via 'SonicLink', een hele reeks van biepjes en geruis die door m'n Polar geproduceerd worden en via de microfoon op m'n pc opgevangen en omgezet worden. Deed me heel hard denken aan m'n eerste computer die ik voor m'n plechtige communie gekregen had: een Tandy TRS-80 Color Computer. Als ik me niet vergis waren m'n eerste lijnen code een lus die m'n scherm voltoverden. Later maakte ik m'n eigen spelletjes stijl huisje aan ene kant scherm, kanon aan andere kant en daartussen een berg (halve ovaal) die varieerde in grootte. Doel was dan om met het kanon het huisje te raken door de juiste hoek in te geven. Jammer genoeg betekende toen dat als je de computer uitschakelde je meteen ook alles kwijt was. Een casetterecorder ('for mass storage', LOL) bracht later soelaas: je kon je programma's dan opslaan op een gewone casette en dat bracht net hetzelfde geluid voort.
Later kwamen er ook spelletjes (bv. Pengon) uit op casette: na 2à5 minuten laden moest je dan ook nog eens de casette omdraaien voor het vervolg. Pas dan kon je spelen.

Vanmorgen uit noodzaak alleen gaan fietsen. Voor een keer kort en krachtig over asfalt. Ben tot Beigem gereden en terug: 20km op 40minuten.

0 commentaren: