. Op naar ... ?: Kaboem!

woensdag 25 januari 2006

Kaboem!

De wereld zit gek ineen. Terwijl ik zowel aan lichaam (lopen, fietsen & zwemmen) en geest (deze blog) probeer te werken trachten anderen net het omgekeerde te doen. Ze doen dat dan ook nog niet alleen voor henzelf maar ook voor de andere aanwezigen. Huh? Voorbeeld? Komt ie:
Vanmorgen moest ik gaan tanken (niet gezond voor de portemonnee maar dat is een ander verhaal). Situatie ter plaatse: ik wacht op de wagen voor mij die nog staat te tanken aan de pomp links van hem. Aan de andere kant van die pompen staat een vrachtwagen te tanken. Rechts van ons staan ook wagens te tanken. Achter mij staat een vrachtwagen. Tot zover geen probleem.
Nu komt de man van de vrachwagen links van ons uit de shop gestapt om te kijken of zijn tank al vol is. Terwijl hij met zijn ene hand het pistool vasthoudend staat te wachten merk ik dat hij ook rustig een zelfgerolde saf aan het roken is! Verbaasd gaan volgende gedachten door m'n hoofd: 'zot! pretentieuze zot! pretentieuze egoïstische zot! wat als er assen afvallen? vuur! ik ben geblokkeerd! mag dat!?'. Ik speur naar enig verbodsteken om de man erop te wijzen dat dit echt niet kan maar vind er zo dadelijk geen. Bizar. De man z'n tank is nu vol en weg is hij. Ik twijfel even of ik de shop zou binnengaan om er iets over te zeggen maar ach, laat maar. Ik had iets tegen die man moeten zeggen. Een mens zou beginnen twijfelen wat mag en wat niet mag bij zo'n gedrag! Volgende keer sla ik het glas in van de alarmknop en zet ik het alarm in werking!
Waarschijnlijk waren de arme man z'n hersens al aangetast en kon hij er niet aan doen. Of hij rekende op enige hoffelijkheid van de potentiële slachtoffers rondom hem. Of hij dacht dat hij de situatie volledig onder controle had.
Ongezond!

1 commentaren:

Rafke Magic zei

D'OH?! 'k Zou persoonlijk mijnen blaffer boven halen en beginnen shieten :-D