. Op naar ... ?: Hier komt niemand mee weg....

donderdag 18 december 2008

Hier komt niemand mee weg....

Als ik de headlines las dacht ik dat het eindelijk zover was.
 
"Orgelpunt van lange periode van politieke instabiliteit"
"Leterme flirt met de ondergang"
"Hier komt niemand mee weg"
"Premier, hou de eer aan uzelf"
...
 
Helaas, een paar uur later is het al dit geworden:
"Boze ministers willen toch door met regering én Leterme"
 
Arme sukkelaars! Ik vraag me af wanneer alle opgestapelde ontevredenheid bij de burger eens naar buiten gaat komen. Of wanneer iemand eens een vlammende internetpetitie start tegen zoveel onbekwaamheid, zakkenvullerij, misleiding, ...
Een petitie dan die echt iets in gang kan zetten, een ware volksopstand ofzo.
 
Ik zou zeggen: tabula rasa, alle politiekers weg (zonder gouden handdruk als het even kan)!
Maar als ik dan verder denk: nieuwe politiekers zullen onvermijdelijk dezelfde weg inslaan....
Als iemand de oplossing kent laat het me dan weten aub....
 
Ondertussen zakken we wel verder weg in de chaos waar iedereen z'n eigen zin doet en naar niets meer omkijkt.
Waarom zouden ze?
En als zij het niet doen, waarom doen wij het dan nog?
Om gepasseerd te worden door zij die het niet meer doen?
Dat blijft ook niet duren.
En zo worden wij stilletjesaan ook zoals zij.
Triest.

2 commentaren:

Anoniem zei

spijtig ... ik mag van mijn vrouw niet in de politiek gaan. Nochtans is 't tegenwoordig een vrij stabiele job, want als deze kloefkappers mogen blijven, tja, dan mag iedereen blijven hé ...

David aka Letman zei

... funny, die van mij zegt dat ik het beter zelf zou gaan arrangeren en wil mij dus in de politiek...