. Op naar ... ?: Materiaaltest

dinsdag 4 april 2006

Materiaaltest

Vandaag moest ik 65min lopen en bovendien was ik voor een keer m'n Polar S1 footpod eens niet vergeten mee te nemen naar de fitness. Ik wil al lang eens testen hoe goed dat ding werkt zonder calibratie; Polar zegt in de handleiding dat de pod 97% accuraat moet zijn zonder en 99% met calibratie.
Ik ben gestart met wandelen à 5,5km/h als warming-up en heb daarna gelopen aan 9km/h(over een afstand van 10km). De grootste afwijking die ik heb gezien op m'n Polar tegenover de snelheid van de band was 0,2km/h, zowel naar onder als naar boven. Volgens de display op de loopband heb ik exact 10km afgelegd, volgens m'n Polar 9,91km. Als ik goed kan rekenen is dat 99,1% accuraat - m'n loopbeweging moet wel heel goed op de standaard lijken:

1 commentaren:

Anoniem zei

Grappig, heb vandaag wel een dik uur zitten zoeken naar info over de werking van de Polar S1 footpod en blijkbaar dezelfde info als jij gevonden. Had beter eerst alle loop-blogs bekeken!