. Op naar ... ?: Nieuwjaarsduik

maandag 5 januari 2009

Nieuwjaarsduik

Dikke fun was het zaterdag op het strand van Oostende. Met dank aan het feestcomité van de brandweer Puurs die voor de voorinschrijving zorgde.
Het was wel duidelijk dat m'n zo'n grote toeloop niet had verwacht, er waren nogal wat opstroppingen op weg naar het strand maar enfin, we waren op tijd omgekleed.
Ik had veel te veel gerief mee in m'n plastic zakje op het strand maar soit. Plaatsje gezocht tussen de massa, zakken afgekapt en snel zwembroek aangetrokken. Jenever niet aangenomen (zet je bloedvaten open dus niet aan te raden voor zo'n duik) en dan nog heel even bibberend moeten wachten.
Dan en masse naar het water gelopen. Toen het water tot boven de knieën kwam ben ik gestopt en teruggekeeerd, ik kon niet meer van de pijn aan m'n voeten veroorzaakt door de kou. Na een paar meter toch maar beslist om nog eens te proberen en toen ging het vlotter: doorgestapt tot het water aan de middel stond, nog verder tegen een paar golven opgelopen die me kompleet nat maakten en even volledig gedipt. Daarna: terugstormen naar de handdoek en zo snel mogelijk aankleden. Dan toch maar wat jeneverkes ahterovergeslagen (totdat ik het begon te voelen).
Best geslaagd!

1 commentaren:

Rafke Magic zei

die cactusjenever was idd erg lekker ;-)
ook de Roycosoepkes waren welkom én de "verplaatsbare" sauna's niet vergeten!!!