. Op naar ... ?: Komaan he

woensdag 7 mei 2008

Komaan he

Ik zag het wel tijdens het nieuws en het verbaasde me ook niet echt, 't is blijkbaar altijd zo. De cipiers in staking die gefilmd werden als achtergrond probeerden de blikjes bier van een halve liter subtiel te verbergen achter hun lichaam. De stakers bij Proximus die eerder deze week in 't nieuws kwamen deden helemaal geen moeite, die stonden gewoon in het zonnetje te dansen met een plastic beker bier in de hand.
De eerste keer dat me het echt opviel was toen ik voor 't werk eens naar het buitenland moest en de taxi onderweg letterlijk moest navigeren tussen hopen afval die voornamelijk bestonden uit blikjes bier. Graaf hoor. Ik ben niet tegen het stakingsrecht maar waarom lijkt het dan alsof er alleen maar veel lawaai gemaakt wordt en enorm veel gezopen? Kan er niet nuchter gestaakt worden misschien? Kruip anders allemaal in een kraan en maak daar zat van uw oren, ik weet er nog wel eentje staan aan 't station in Brussel. Ach, alcohol, druk van de groep, er zijn voldoende boeken over geschreven.

Vandaag terug eerste keer gelopen zonder de minste problemen (5K) en daarna zelfs nog 10K gefietst in het avondzonnetje.

1 commentaren:

Philip Van Hove zei

Amai! Daar ben ik nog niet aan toe zenne. Deze week eerst moeiteloos van den trein geraken en dan zien we wel!