. Op naar ... ?: Ophokken die handel!

woensdag 1 maart 2006

Ophokken die handel!

Eergisteren hebben ze de grootste kiekens van Vlaanderen al opgehokt en er een tv-show van gemaakt; gisterenavond was het mijn beurt om onze kiekens in veiligheid te brengen. Er zijn 2 mogelijkheden: of je hokt je kippen op of je hangt netten over het kippenhok. Wij hebben 7 kippen en een haan rondcrossen achter in onze tuin en omdat het kippenhok nogal krap bemeten is was de keuze snel gemaakt. Ik dacht een goed plan te hebben: bovendeel van een oude partytent ineensteken, groot net erover, in kippenhok zetten en klaar. Helaas, na een uur in de sneeuw geprutst te hebben met het ineensteken van het frame en het bevestigen van het net kwam er een grote windvlaag en weg was m'n plan: er bleef enkel een vlak hoopje geplooid aluminium over. Doemme toch!
De kippen zitten nu dus lekker krap opeengepakt, niet echt een situatie die te lang moet duren. Ik denk dat ik maar eens een veel lichter type net ga halen en daarmee een vierde van de oppervlakte afdek gebruikmakend van de bestaande omheining. Hopelijk gaat dat iets vlotter.

1 commentaren:

David aka Letman zei

Ah, maar daar is voor gezorgd hoor, er komt een 'housesitter' voor een week die zorgt voor de katten & de kippen.
Och, ik ga me rot amuseren en proberen niets te breken (gelukkig is m'n engelbewaarder erbij die op tijd zegt dat ik zot bezig ben en beter wat zou dimmen).