. Op naar ... ?: Natuurloop

dinsdag 25 maart 2008

Natuurloop

Gisteren was het Natuurloop in Londerzeel georganiseerd door de plaatselijke atletiekclub. De mogelijke afstanden waren 4, 8 en 12K met respectievelijke starttijden om 14h, 14h45 en 15h45. Gezien m'n 30K van zaterdag (eindtotaal vorige week: 74K) goed verteerd was, zo'n loop met volk ook eens leuk is en ik waarschijnlijk in m'n achtertuin nog wel wat nieuwe paadjes zou ontdekken had ik me voorgenomen om samen met Dave mee te doen.

We zouden samen de 12K te lopen en ik ging vroeger om eerst de 4K en 8K mee te doen gezien dat een duurloop van 24K zou opleveren. Niet mee crossen om te winnen dus maar als training.

Jammer genoeg kon ik me niet inschrijven voor de 3 afstanden en moest ik één kiezen. Geen idee waarom (het had alleszins meer geld voor de kas opgeleverd) dat niet kon maar soit, ik heb niet aangedrongen en me enkel voor de 12K ingeschreven. Ik ben dan maar wat gaan rondlopen in de buurt en was een een kwartier voor de start van de 12K terug, net op tijd om nog mee Dave in te schrijven en ons naar de start te begeven.

Met reeds bijna 15K in de benen samen met Dave dan gestart voor het ploeterwerk.

Leuk! Zowel m'n loop ervoor als de 12K zelf boden zon, hagel, sneeuw, plassen, modder - een beetje vanalles eigenlijk. Muts op/af, handschoenen aan/uit etc... Prachtig weer om eens in te lopen: op bepaalde momenten maar een paar meter zicht hebben door de sneeuw (die trouwens zo weer van je af werd geblazen door de wind) en dan ineens trekt alles open en lacht de zon je weer op volle kracht tegemoet. Goed geamuseerd dus!

Op de grafiek m'n eerste bijna 15K in m'n 85% zone, de 12K in m'n 90% zone en de laatste km van de 12K m'n spurtje naar de eindmeet.

1 commentaren:

Dave Vervenne zei

Dwars door het slijk, door weer in wind... niet geschikt voor sissies ;O)