. Op naar ... ?: Gewoonte

donderdag 5 oktober 2006

Gewoonte

In de vooravond 18 km aan 90% gedaan. Ik ben onder een dreigend wolkendek gestart maar toch drooggebleven en bovendien aan een gemiddelde snelheid van 11,8 km/h gelopen. Ik blijf me verbazen over het feit hoe je je lichaam zo gewoon kan maken aan zo'n inspanning. Het ging heel vlot, alles zat goed, niks niemendal last en na een douche alweer vergeten dat je er net zoveel kilometers hebt opzitten. Lopen aan 90% bevalt me ook beter alhoewel ik in het begin een aantal keer gewaarschuwd werd door m'n Polar. Het overgrote merendeel loop ik namelijk aan 85% en dat is echt een soort van autopilot geworden; bij onoplettendheid neig ik dus wel eens om terug te vallen op die hartslag/dat tempo. Even opletten dus in het begin maar na enkele kilometers is ook dat geen probleem meer, beter nog: eens ik mooi rond die 90% loop verdwaal ik ook sneller in m'n geest. Gedachten komen en gaan en moest ik niet af en toe uit m'n dromen gerukt worden door verkeerslichten, voorbijrijdende fietsers of brommertjes etc zou die 18 km gelopen zijn zonder dat ik achteraf m'n loop zou kunnen beschrijven met enig detail.
Zalig.

2 commentaren:

Geert Gitaar zei

is dàt dan runner's high ?

David aka Letman zei

Weet niet wat het is maar het is wel leuk. Ik wil méér!