. Op naar ... ?: Pal erop

donderdag 22 juni 2006

Pal erop

Ik denk dat m'n trainingschema net goed is. De dagen dat ik loop (zoals vandaag: 16 km aan 90 %) voelen goed aan; niet overdreven zwaar maar ook niet te licht. De andere dagen vraag ik me stiekem af of ik toch niet zou moeten lopen maar doe het toch maar niet; ik ben blessurevrij en hou dat liever zo. Het enige wat ik heel af en toe eens voel dat zijn net blauwe plekken op m'n scheenbenen maar de dag erop zijn die steeds weer verdwenen. Ik heb trouwens ook voldoende werk tijdens de weekends en op weekavonden in tuin en huis om elke avond als een blok in slaap te vallen. Zalig.

3 commentaren:

Philip Van Hove zei

Die lichte pijn aan je scheenbeen is volgens mij het begin van shinsplint. Dit heb je ofwel door slecht schoeisel ofwel door het aantal kilometers net iets te vlug op te voeren.
Je kan dit wel voorkomen door na het lopen ijspackings op je scheenbenen te leggen. Bij mij helpt dit uitstekend. Als ik me niet vergis stond er nog een goede rekoefening in een runnserworld een paar maand geleden.

Rafke Magic zei

idd... ijs is een goeie remedie... misschien toch eens naar laten kijken
pijn aan de schenen is niet echt gezond (komt uit de mond van een ex-voetballer) ;-)

Anoniem zei

Zelfs al is de pijn de dag erna verdwenen, ik zou er toch preventief ijs (coldpack) op leggen van zodra je thuiskomt, om de kans op verdere ontsteking te verminderen. Bij mij is het met een dergelijke 'onschuldige' pijn ook begonnen, totdat de ontsteking plots erger werd, daarna ging de pijn voor heel lange tijd niet meer weg.