. Op naar ... ?: Fietsles & BBQ's

maandag 12 juni 2006

Fietsles & BBQ's

Samengevat was dat m'n weekend. Zaterdag al om 6 h 30 opgestaan omdat ik tegen 9 h in Maasmechelen moest zijn. Ik had me enkele maanden geleden reeds ingeschreven voor de MTB XC-cursus van de MTB-school. Deftig leren fietsen met de MTB zeg maar. Het was warm, zeer warm en die terrils in Maasmechelen zijn de moeite, we hebben dus goed gezweet daar. Zaken die onder meer aan bod kwamen: kijktechniek, bochtentechniek, zithouding, nemen van hindernissen, klimtechniek & afdalingstechniek. Ik heb me serieus goed geamuseerd -het was een fijne groep-, heel wat opgestoken en slechts één maal over kop gegaan (nog niet eens op de steilste afdaling). Vooral de omgeving heeft me aangenaam verrast, ik was onder de indruk van de knappe gerestaureerde gebouwen uit vervlogen tijden en de terrils die serieuze uitdagingen bieden en van waarop het zicht prachtig is.











In de late namiddag was ik terug thuis, net tijd gehad om nog een douche te nemen en daarna richting Antwerpen voor een feestje bij vrienden. M'n duurloop van 21 km zat er niet meer in.
Zondag weer op tijd opgestaan en een uur gaan lopen, het was al serieus warm dan. Daarna nog snel snel wat zaken in orde gezet en op de middag al in Wemmel voor een BBQ gevolgd door nog één in Katelijne (avond).
Ik had vrijdag al m'n Nubel-software gekregen via de post maar ik ga wel vandaag pas beginnen met m'n calorieverbruik te monitoren via dat softwarepakket... Doel is 74 kg, dat zou in totaal 12 kg minder zijn dan toen ik startte met lopen (heb nu nog 6 kg te gaan). Ben benieuwd.

3 commentaren:

Anoniem zei

ziet er leuk uit, zo'n mountainbike-speed-cursus....

Anoniem zei

cool, en wat betreft dat gewicht, dat is een kleine uitdaging op zich aan het worden precies, de verleiding van de zomer-bbq's is groot natuurlijk; ik kom zelf van 89 kilo, 3 jaar terug en zit nu aan 73-75 kilo, water (inz. het achterwege laten van frisdrank) was voor mij de sleutel tot het gewichtsverlies, veel water drinken compenseert het hongergevoel grondig, daarnaast ook veel fruit eten en veel kleine maaltijden ipv 2 grote per dag, daarnaast probeer ik ook zoveel mogelijk verzadigde vetten te vermijden; je weegt hierdoor niet alleen lichter, maar je voelt je tegelijk veel gezonder; succes

David aka Letman zei

Ja, eigenlijk wel een beetje: gewicht omlaag betekent rendement omhoog zonder ook maar één stap te moeten zetten. Ik volg trouwens hetzelfde stramien; veel water, fruit en groenten en dada vetten en frisdranken.