. Op naar ... ?: Je hoort wel eens

donderdag 15 oktober 2009

Je hoort wel eens

Je hoort wel eens dat ouders die hun kinderen aan de schoolpoort komen afzetten zelf ook voor gevaarlijke situaties zorgen. Ik kan dat jammer genoeg beamen. Nu we sinds onze verbouwingsperikelen tijdelijk verhuisd zijn naar het dorp van Breendonk zie ik dagelijks van die toestanden. Het raam van onze slaapkamer op het 1ste geeft uit op het zebrapad naar school rechtover en biedt een mooi overzicht.
Ik snap niet waarom het o zo moeilijk is om de auto ocharme 20 meter verder te zetten en je kinderen even af te zetten aan de poort.
Nee hoor, er wordt geparkeerd op het voetpad vlak voor of na het zebrapad waar het niet mag en het zicht gevaarlijk beperkt wordt. Er wordt in het straatje gereden dat langs de school naar het kerkhof gaat en waar zeer duidelijk een verbodsbord staat met 'Enkel ceremoniewagens'. Er wordt aan de overzijde net op het voetpad geparkeerd waar het al helemaal niet mag en zodoende andere wagens gehinderd worden. Alsof dat nog niet voldoende is wordt er dan ook nog eens weggescheurd eens de kinderen afgezet zijn en dat in een zone 30.
Over de bussen van de Lijn zal ik maar niet beginnen...

2 commentaren:

Philip Van Hove zei

Is bij ons net hetzelfde. Als je dit dan eens durft aankaarten bij het stadsbestuur is het antwoord: "sorry, andere prioriteiten".

David aka Letman zei

Tja, ik verwacht minstens van ouders dat ze ook naar andere kinderen kijken maar blijkbaar telt alleen 'mijn kind'.