. Op naar ... ?: Hoogtes en laagtes

dinsdag 20 juni 2006

Hoogtes en laagtes

Ik begin er weer bovenop te komen, m'n zwaar weekend lijkt verwerkt. Zonet in de fitness 15 minuten opgewarmd aan 85 % en daarna 5 maal 400 m spurtjes gedaan, de hartslag tussenin steeds laten zakken to 85 %. Daarna opnieuw 15 min gelopen aan 85 %. M'n eerste 8 km van deze week ziten er dus alweer op.
Ik heb de data van mijn 25 km-loop van vrijdagavond overgezet en naast m'n harstlag ook even de hoogtelijn erbijgezet (de snelheid heb ik voor de duidelijkheid achterwege gelaten). Ik nam m'n klassieke route richting Beigem en verder tot net achter de brug met de ring, dat is net 12,5 km.















Hieronder de data van m'n Polar. De hoogte heb ik op voorhand niet op nul gezet maar dat maakt weinig uit, de verschillen zijn duidelijk: tot een stuk na Beigem gaat het steeds langzaam bergop waarna er een afdaling volgt tot aan de lichten met de steenweg tussen Wolvertem en Vilvoorde. Daarna volgt er een lange forse helling tot een stukje voor de ring waarna het opnieuw begint te dalen richting Strombeek-Bever. Na 83 minuten maak ik dus net achter de brug rechtsomkeer en zie je mooi opnieuw dezelfde hoogteverschillen. Let ook op de plotse dalingen van m'n hartslag, dit zijn de momenten waar ik een flinke slok water neem. M'n fles water van 75 cl die ik heel de tijd in m'n hand had was trouwens te snel leeg (eerder te klein), toch maar eens gaan zien voor een betere oplossing. Ik probeerde tijdens m'n loop om de 20 min te drinken, dat kan je duidelijk zien op minuten 16, 60, 80, 100, 120 & 134. Knap al die data!

2 commentaren:

Philip Van Hove zei

Waarrom schaf je je geen fuelbelt aan. Handig zo een gordel om je middel. Dan hoef je alvast geen 3/4 kg in de hand te houden.

Anoniem zei

Alhoewel die 2 liter flessen van Vittel een heel handige grip hebben tegenwoordig ;-) Serieus, zo'n fuelbelt moet je hebben, het is super handig en stoort amper. Bij mij gaat mijn hartslag omhoog als ik drink bij het lopen, maar dat is omdat ik nog altijd een beetje loop te sukkelen om die drinkflacons uit de fuelbelt te prutsen (die zitten namelijk stevig vast).