. Op naar ... ?: Team Run & Canvas

woensdag 10 mei 2006

Team Run & Canvas

Gisteren afgezakt naar Aalst voor een team run met Cernum waarop ook Canvas aanwezig was om wat beeldmateriaal te verzamelen. Het lopen verliep hierdoor met stukken en brokken maar ik heb toch een goede 5 km gedaan. Een beetje later was er te Aalst ook een training van de Managers Marathon Club waaraan ik een tijdje deelgenomen heb. Eerst wat loslopen, daarna lopen met versnellingen en tot slot een 10 km wedstrijd. De wedstrijd heb ik niet helemaal meegelopen, ik zit immers op een compleet ander schema. Ik heb 5 km goed doorgelopen aan 12,5 km/h, dat was voldoende. Totale kilometerstand voor gisteren: 13 km.
Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel eens leuk was zo'n groepstraining. Misschien toch maar eens kijken of ik me ook bij een loopvereniging kan aansluiten. Het lopen in groep is leuk, je kan een praatje maken en bovendien worden er waardevolle tips gegeven en kan een individueel trainingsplan opgesteld worden.

Vanmiddag moet ik 40 minuten lopen en ga ik eens polsen bij Jeroen hoe dat zit met die nieuwe loopbanden. Bij de vroegere banden kon je namelijk een hartslag van keuze instellen en het toestel zorgde er dan voor dat je daar in de beurt bleef dmv het versnellen/vertragen van de band. Bij de nieuwe banden blijkt dat niet meer te lukken. Bovendien heb ik gisteren tijdens m'n duurloop op zo'n band moeten vaststellen dat de maximum trainingsduur 60 minuten is. Als gevolg heb ik gisteren die band dus tot tweemaal toe moeten herstarten. Ook niet ideaal.

4 commentaren:

Anoniem zei

Het is me ook al opgevallen dat mijn hartslag lager ligt als ik niet alleen train. En met wat geluk loop je samen met een geschikte haas.

Geert Gitaar zei

sorry, bij Letman was het met de geschikte baas, niet haas. de tikfout is vergeven en vergeten ;-) ;-) ;-)

David aka Letman zei

lol, misschien kan ik op de 20km van Brussel mijn bazen laten hazen... (graag 1h55 aub, dat zou ik een knappe tijd vinden)

Anoniem zei

Interessant zo'n baas als haas, maar vermits mijn baas een aan junkfood verslaafde Duitser is, moet ik daar niet op rekenen.

1h55 kan toch geen probleem zijn voor jou, gezien jou tijden op de 10 km en mijl, op training loop je trouwens toch ook al zo'n tijd, of niet? Maar dan moet je wel geluk hebben met het startvak en dan nog best ervoor zorgen dat je ergens vooraan kan staan.