. Op naar ... ?: Gijzeling

dinsdag 12 december 2006

Gijzeling

Knap hoor die super ontslagpremies voor de mensen van Vorst. Ik zou het ook wel weten; aanpakken die handel en op zoek naar een andere job. Als het wat mee zit heb je dus een paar jaar dubbel loon. Wat ik erg vind is dat wij ondertussen wel opdraaien voor de brugpensionering en voor de mensen die misschien eventueel over een paar jaar terug kunnen starten als het allemaal wat beter gaat. Ha ja, de staat moet ook maar z'n duit in het zakje doen! In plaats van zo'n hoge ontslagpremies hadden ze bij VW beter een beetje evenwicht gezocht. Ik vraag me trouwens af of de kosten die de staat nu moet maken wel opwegen tegen wat heel misschien eventueel alweer over een paar jaar VW Vorst zal opleveren qua tewerkstelling...
Als automobielfabrikant een heel land gijzelen , je moet het maar doen.

4 commentaren:

David aka Letman zei

Testje, want sommigen kunnen blijkbaar geen comments meer posten?

Anoniem zei

Als anoniempje ook ff proberen...

Anoniem zei

Beste,

Weet je wat ik pervers vind ? Dat de staat bijna 50% inpikt op die ontslagpremies.
Misschien kunnen ze dat geld gebruiken voor die brugpensioenen.

En dan altijd maar proberen om dat hier te houden, beter door de zure appel bijten en toespitsen op sectoren die wél een toekomst hebben.

Dimitri

Anoniem zei

Als je dan toch op straat komt te staan, is het best met een boel Euro's op zak. Als je nog jong genoeg bent kom je waarschijnlijk terug snel aan de bak. Voor de oudere werknemers ziet het er wat minder rooskleurig uit.