. Op naar ... ?: Essent: spijtige zaak

woensdag 15 oktober 2008

Essent: spijtige zaak

Na onze verhuis hebben we het bestaande energiekontrakt bij Essent overgenomen. Gelukkig maar voor één jaar.
Volgens de vorige eigenaar was dat goedkoper en dat kan best zijn maar er zijn andere zaken die ook meetellen.
De klantenservice bijvoorbeeld ;-) en na een paar telefoontjes met Essent is dit mijn lijstje:
- Hun IVR is in zo'n erbarmelijke kwaliteit dat je niet eens verstaat wat de keuze-opties zijn
De 'agents' spreken gebrekkig Nederlands wat het zeer moeilijk communiceren maakt
- Na 3 keer zoeken in hun systeem vonden ze eindelijk mijn naam terug gekoppeld aan het juiste adres
- De overname voor gas werd niet geregeld alhoewel ik dat gevraagd had (in mijn voordeel nu kan ik dus nog zelf kiezen -Essent staat niet op m'n lijstje) 
 
Mijn tijd kost ook geld en dus beste mensen van Essent: over iets minder dan een jaar zijn jullie van mij af, toedeloe.
Over iets meer dan een jaar krijgen jullie dan ook een vervolg op deze post ;-)

3 commentaren:

Philip Van Hove zei

Voor de leken onder ons: IVR = Interactive voice response; je weet wel:"...voor Nederlands druk 1...", ... .

David aka Letman zei

inderdeed ;-)
Ze gebruiken trouwens Siebel daar op de Post voor hun call center, 't hoeft niet altijd SAP te zijn...

Dave Vervenne zei

"Voor het verscheuren van uw contract, druk op 6. Wenst u iemand van de klantendienst te spreken, haak dan in" ;O)