Voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen mensen die zich voortbewegen op gemotoriseerde tweewielers. Ik vraag me wel af of het eigenlijk toegelaten is dat zij op de snelweg tussen de auto's op de baanvakken doorsjeezen aan snelheden die toch wel wat hoger liggen. Ik schrik altijd als ik in traag verkeer tegen 60 à 70 km/h ineens er zo eentje voorbij zie sjezen... Ik heb er trouwens ook al zo een een tik zien krijgen tegen z'n achterwiel van een auto die van baanvak veranderde - hij kon nauwelijks z'n machine rechthouden. Gevaarlijk spelletje lijkt me dat.
Evenmin snap ik de automobilisten die als ze een motorrijder aan zien komen zo'n snok aan hun stuur geven om baan te maken dat alles in hun wagen tegen de zijkant moet plakken. Zouden dat zelf motorrijders zijn of geeft de eventueel opgestoken hand van de motorrijder als bedankje een kick?
Pagina's
Tijden
2012:
Antwerp marathon: 5h12'
2010:
Berlin Marathon: 4h07'
2009:
New York City Marathon: 3h57'36''
2008:
Berlin Marathon: 4h05'44''
Marathon Luxemburg: 4h18'45''
Antwerp 10M: 1h16'10"
2007:
Berlin Marathon: 3h46'09"
Strandloop Heist 10K: 44'04"
20K v. Brussel: 1h50'44"
Ring Leuven (buitenring): 40'
2006:
New York City Marathon: 3h45'03"
Test wedstrijd 10K: 42'54"
Mechelen 4K: 15'34"
Strandloop Knokke 10K: 49'09"
20K v. Brussel: 1h49'58"
Antwerp 10M: 1h22'28"
10 km Mechelen: 48'00"
Antwerp marathon: 5h12'
2010:
Berlin Marathon: 4h07'
2009:
New York City Marathon: 3h57'36''
2008:
Berlin Marathon: 4h05'44''
Marathon Luxemburg: 4h18'45''
Antwerp 10M: 1h16'10"
2007:
Berlin Marathon: 3h46'09"
Strandloop Heist 10K: 44'04"
20K v. Brussel: 1h50'44"
Ring Leuven (buitenring): 40'
2006:
New York City Marathon: 3h45'03"
Test wedstrijd 10K: 42'54"
Mechelen 4K: 15'34"
Strandloop Knokke 10K: 49'09"
20K v. Brussel: 1h49'58"
Antwerp 10M: 1h22'28"
10 km Mechelen: 48'00"
Planning
2014+:
Boston marathon
Great Wall Marathon
Jungfrau Marathon
Paavo Nurmi Marathon
Boston Marathon
Mont Ventoux
Boston marathon
Great Wall Marathon
Jungfrau Marathon
Paavo Nurmi Marathon
Boston Marathon
Mont Ventoux
Zoeken in deze blog
Blog Archief
-
►
2021
(1)
- ► februari 2021 (1)
-
►
2012
(4)
- ► april 2012 (3)
- ► maart 2012 (1)
-
►
2011
(11)
- ► augustus 2011 (4)
- ► april 2011 (1)
- ► maart 2011 (1)
- ► februari 2011 (4)
-
►
2010
(46)
- ► oktober 2010 (6)
- ► september 2010 (11)
- ► augustus 2010 (16)
- ► april 2010 (3)
- ► maart 2010 (2)
- ► februari 2010 (1)
- ► januari 2010 (5)
-
►
2009
(131)
- ► december 2009 (5)
- ► november 2009 (4)
- ► oktober 2009 (15)
- ► september 2009 (14)
- ► augustus 2009 (4)
- ► april 2009 (23)
- ► maart 2009 (10)
- ► februari 2009 (8)
- ► januari 2009 (17)
-
►
2008
(194)
- ► december 2008 (22)
- ► november 2008 (24)
- ► oktober 2008 (20)
- ► september 2008 (11)
- ► augustus 2008 (21)
- ► april 2008 (16)
- ► maart 2008 (16)
- ► januari 2008 (8)
-
▼
2007
(93)
- ► december 2007 (1)
- ► november 2007 (7)
- ► oktober 2007 (5)
- ► september 2007 (5)
- ► augustus 2007 (4)
- ► april 2007 (8)
- ▼ maart 2007 (13)
- ► februari 2007 (8)
- ► januari 2007 (15)
-
►
2006
(237)
- ► december 2006 (17)
- ► november 2006 (26)
- ► oktober 2006 (23)
- ► september 2006 (9)
- ► augustus 2006 (20)
- ► april 2006 (18)
- ► maart 2006 (18)
- ► februari 2006 (27)
- ► januari 2006 (29)
vrijdag 30 maart 2007
Magda?
om 08:21:00
Labels: in the future where will I be?
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
About Me
- David aka Letman
- Marathonloper, vrijwilliger, business analyst (ja, ik werk soms ook nog), ICT-nerd en nog veel meer... je leest het bijna allemaal hier. M'n FB-vrienden lezen uiteraard nòg meer...
6 commentaren:
David,
Da mag ! Onder bepaalde voorwaarden natuurlijk en zeker niet sjezen. Zelfs onze 'zwaantjes' doen het en hebben er geen probleem mee als een andere motard het ook doet. Het blijft een feit dat je als motorijder steeds goed moet uitkijken. Een aantal (gelukkig weinig) auto-chauffeurs scheppen er een plezier in om de motard de pas af te snijden of net niet voorbij te laten. Zwak !
En wanneer de auto uitwijkt voor een moto wordt dit zeker en vast geapprecieerd. Het maakt ons leven iets veiliger. En ja, ik maak ook plaats wanneer ik een moto zie aankomen.
Greets.
Als je ze ziet aankomen, waarom dan niet dat beetje plaats maken?
Natuurlijk zijn er ook onder de motards 'cowboys', net zoals onder de 'gewone' chauffeurs, niet?
ik maak ook plaats, maar als ik op een 70-baan met max snelheid van 70 per uur rij en er komt er zo eentje aangevlamd tegen 50% meer, dan kan hij er toch ook aanhangen zulle ... dannie!
Moest ik motorrijder zijn (wat ik dus niet ben), ik zou het bijna niet durven er tussen rijden (aan een normale snelheid uiteraard)als je ziet hoe sommige automobilisten levensgevaarlijke manoeuvers uitvoeren. Een tiental jaar geleden reed ik rond op een brommerke aan 40 per uur en zelfs dan moet je 100 ogen hebben.
Dat automobilisten motards de pas willen afsnijden snap ik ook niet goed, wat heb je daar nu aan?
Soit, ik stelde me gewoon de vraag en daar heb ik nu dus een antwoord op.
Plaats maken voor een motard heb ik ook zeker geen probleem mee, integendeel, doe het ook indien mogelijk (en als ik ze zie afkomen). Maar: dat plaats maken kan ook op een zachte manier, ik snap dat snokken aan het stuur niet echt...
Dat mag dus alleen als er file of vertraagd verkeer is en liefst enkel op autosnelwegen als ik me niet vergis (omdat de rijvakken daar in theorie breder zijn). Nog wat interessante info hierover: http://www.kicks-moto.be/index_nl.asp?page=conduite&sub=1
Ik ga ook altijd rustig opzij, als ik de motorijder gezien heb tenminste.
Onlangs had een luisteraar van StuBru ook iemand zien snokken aan het stuur. Niet aan te raden dus, het is gevaarlijk en stafbaar ook!! :-)
Een reactie posten