. Op naar ... ?: Magda?

vrijdag 30 maart 2007

Magda?

Voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen mensen die zich voortbewegen op gemotoriseerde tweewielers. Ik vraag me wel af of het eigenlijk toegelaten is dat zij op de snelweg tussen de auto's op de baanvakken doorsjeezen aan snelheden die toch wel wat hoger liggen. Ik schrik altijd als ik in traag verkeer tegen 60 à 70 km/h ineens er zo eentje voorbij zie sjezen... Ik heb er trouwens ook al zo een een tik zien krijgen tegen z'n achterwiel van een auto die van baanvak veranderde - hij kon nauwelijks z'n machine rechthouden. Gevaarlijk spelletje lijkt me dat.
Evenmin snap ik de automobilisten die als ze een motorrijder aan zien komen zo'n snok aan hun stuur geven om baan te maken dat alles in hun wagen tegen de zijkant moet plakken. Zouden dat zelf motorrijders zijn of geeft de eventueel opgestoken hand van de motorrijder als bedankje een kick?

6 commentaren:

Anoniem zei

David,

Da mag ! Onder bepaalde voorwaarden natuurlijk en zeker niet sjezen. Zelfs onze 'zwaantjes' doen het en hebben er geen probleem mee als een andere motard het ook doet. Het blijft een feit dat je als motorijder steeds goed moet uitkijken. Een aantal (gelukkig weinig) auto-chauffeurs scheppen er een plezier in om de motard de pas af te snijden of net niet voorbij te laten. Zwak !

En wanneer de auto uitwijkt voor een moto wordt dit zeker en vast geapprecieerd. Het maakt ons leven iets veiliger. En ja, ik maak ook plaats wanneer ik een moto zie aankomen.

Greets.

Bert zei

Als je ze ziet aankomen, waarom dan niet dat beetje plaats maken?
Natuurlijk zijn er ook onder de motards 'cowboys', net zoals onder de 'gewone' chauffeurs, niet?

Anoniem zei

ik maak ook plaats, maar als ik op een 70-baan met max snelheid van 70 per uur rij en er komt er zo eentje aangevlamd tegen 50% meer, dan kan hij er toch ook aanhangen zulle ... dannie!

Dave Vervenne zei

Moest ik motorrijder zijn (wat ik dus niet ben), ik zou het bijna niet durven er tussen rijden (aan een normale snelheid uiteraard)als je ziet hoe sommige automobilisten levensgevaarlijke manoeuvers uitvoeren. Een tiental jaar geleden reed ik rond op een brommerke aan 40 per uur en zelfs dan moet je 100 ogen hebben.

David aka Letman zei

Dat automobilisten motards de pas willen afsnijden snap ik ook niet goed, wat heb je daar nu aan?
Soit, ik stelde me gewoon de vraag en daar heb ik nu dus een antwoord op.
Plaats maken voor een motard heb ik ook zeker geen probleem mee, integendeel, doe het ook indien mogelijk (en als ik ze zie afkomen). Maar: dat plaats maken kan ook op een zachte manier, ik snap dat snokken aan het stuur niet echt...

Anoniem zei

Dat mag dus alleen als er file of vertraagd verkeer is en liefst enkel op autosnelwegen als ik me niet vergis (omdat de rijvakken daar in theorie breder zijn). Nog wat interessante info hierover: http://www.kicks-moto.be/index_nl.asp?page=conduite&sub=1

Ik ga ook altijd rustig opzij, als ik de motorijder gezien heb tenminste.

Onlangs had een luisteraar van StuBru ook iemand zien snokken aan het stuur. Niet aan te raden dus, het is gevaarlijk en stafbaar ook!! :-)