. Op naar ... ?: Tandarts

vrijdag 7 april 2006

Tandarts

Voor ik op skivakantie vertrok enkele weken geleden had ik al een tijd last van m'n tanden gehad en was ik preventief bij de tandarts gepasseerd. Na controle hebben we nog wat zitten babbelen over z'n tandartsstoel, dat is echt een hele oude - de eerste keer dat ik bij hem binnen kwam en die stoel zag wou ik dadelijk rechtsomkeer maken... Zo'n stoel is blijkbaar een serieuze investering en aangezien hij tegen zijn pensioen aanzit heeft hij toch maar geen nieuwe laten plaatsen. Dat kost ten eerste dus een pak geld en bovendien werkt hij nog rechtstaand daar waar de meeste tandartsen nu al zittend werken - de nieuwe stoelen zijn daar naar gemaakt. Hij heeft me toen zijn positie laten innemen aan de stoel en voorgedaan hoe hij een tand trekt - rechtstaand dus. Die beweging komt dus duidelijk uit de benen. Daarna heeft hij een krukje bijgetrokken en moest ik het nog maar eens proberen al zittend, dat leek me een pak moeilijker en je kan precies ook minder kracht zetten.
Soit, 't was nen toffe babbel maar bij nader inzien toch niet ideaal als je even daarna een wijsheidstand moet laten trekken. Zeker niet als iedereen daar verhalen begint over te vertellen...
Morgen dus naar de tandarts om een wijsheidstand te laten trekken. Ik kijk er een beetje veel tegenop maar het moet - die tand zit al een tijdje te duwen en als ik het nu niet doe heb ik het gegarandeerd zitten op een vervelend moment (de dag voor de marathon van Berlijn ofzo...).
De tandarts wou het rond 9h doen maar ik heb het kunnnen verzetten naar 10h30, zo kan ik ervoor nog m'n lange duurloop doen van 2h. Ik hoop dat ik bij de tandarts niet teveel gewaar word en daarna alles snel in orde is.

Woensdag heb ik héél kalm gelopen (4,3km op een half uur) en daarnet eens de loopband op een Constant Pulse Rate gezet van 145. De snelheid van de loopband net als de hellingshoek wordt dan zodanig aangepast dat je hartslag steeds zo dicht mogelijk bij de ingestelde waarde blijft. Hierbij heb ik op 65min 9,3km gelopen. Morgen zoals gezegd opnieuw 120min lopen.

0 commentaren: