. Op naar ... ?: Marathon Rotterdam

maandag 10 april 2006

Marathon Rotterdam

Gisteren heb ik met veel belangstelling naar de live-uitzending van de Rotterdam marathon gekeken op NL1. Uitzonderlijk want ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit naar sport kijk op televisie. Voetbal interesseert me niet echt en het enige wat vroeger af en toe eens opstond was snooker op de BBC.
Ik had gisteren blijkbaar ook beter afgestemd op BBC lees ik nu her en der. Op NL1 kwamen enkel de eerste 3 kopgroepen in beeld en dat was de moeite om te zien, toegegeven. Die mannen lopen aan 20 km/h en na iets meer dan 120 minuten zit het er al op voor hen. Op BBC was er blijkbaar veel meer aandacht voor de recreanten en dat was nu net wat ik miste op NL1. Volgende keer dan maar. Nochtans best interessant en heel wat opgestoken; nu weet ik tenminste ook dat er hazen meelopen, niet alleen voor de toppers maar ook voor recreanten.
Jammer genoeg is er ook 1 dode gevallen: een 41-jarige Duitser zakte zo'n 500 meter voor de finish in elkaar. Reanimatie mocht niet baten.
Voor een verslag van de marathon: kijk eens op de blog van Frank Spencer - hij heeft hem uitgelopen onder de 4 h (mét negatieve split). Respect!

0 commentaren: