. Op naar ... ?: Waarom doet niemand tegenwoordig z'n job nog???

vrijdag 24 april 2009

Waarom doet niemand tegenwoordig z'n job nog???

Herinnert u zich deze post nog?

Ik informeer regelmatig naar het geld dat ik moest voorschieten voor een nieuw autostoeltje (bijna 300EURO) maar het begint een beetje de spuigaten uit te lopen, uiteindelijk is het mijn taak niet om ervoor te zorgen dat dit in orde komt. Bij de lease maatschappij weten ze niet veel, ze hebben nog "niets gehoord".
Waarom zijn er zo weinig mensen die professioneel zijn en hun werk doen waar ze verdorie voor betaald worden?
Moeilijk is dat niet hoor, op 10 minuten had ik als leek alle partijen gevonden, opgebeld en een stand van zaken die uiteraard lekker tegenstrijdig is.

Na m'n telefoontjes ging deze mail naar KBC autolease (taak: opvolgen dossier en geld recupereren van tegenpartij), de carrossier JB Zuid/Care te Sint-Pieters-Leeuw (waar ik hélemaal niet tevreden van ben, ben daar veel te vaak moeten passeren, ze vergaten zelfs m'n voorbumper vast te maken!) en het expertisebureau (Limbratex) van de expert die steeds aangesteld moet worden:

Geachte allemaal,

Aangezien we na het ongeval nu ongeveer 3 maand verder zijn en deze zaak blijft aanslepen heb ik zelf maar geïnformeerd:

Ik belde net met Care te Sint-Pieters-Leeuw, volgens hen zou het autostoeltje daar nog aanwezig zijn en heeft de expert dit vorige week gezien.
Ik belde ook net met Limbratex, volgens hen hebben zij nog steeds geen volledig bestek ontvangen van Care en is de expert bij zijn vorig bezoek niet op de hoogte gebracht dat het autostoeltje daar was en heeft hij het dus niet gezien.
Het autostoeltje staat daar al wéken, ik heb het bij mijn 4de! (1:ophalen vervangwagen, 2:afhalen gerepareerde wagen, 3:reparatie zonneklep en vastmaken voorbumper, 4:brengen van autostoeltje) bezoek persoonlijk afgegeven.

In bijlage nogmaals de originele factuur van het autostoeltje, de verklaring van de fabrikant over het uitsluiten van gebruik na een ongeval en de factuur van het nieuwe autostoeltje dat ik onlangs aankocht om het oude te vervangen (zelfde artikel).

Ik hoop dat deze zaak nu zo spoedig mogelijk in orde wordt gebracht.

Hartelijk dank,

2 commentaren:

Rafke Magic zei

tja... de meesten zijn al blij dat ze betaald worden om tegen hun goesting 6 of 8 uren "oep den buroo" aanwezig te zijn... en dan schrikken ze ervan dat ze de eerste zijn die vliegen bij een herstrukturering?!
'k Heb ooit (vrij onprofessioneel, geef ik grif toe) bij een klant gezegd "moest ik hier baas zijn, dan vloog den helft van dit verdiep buiten" (en 't was een groot verdiep). Die mensen bekeken mij "raar"... hier in de US heb ik eens gehoord van ene "Europeans don't know what work is"... heb die mens vriendelijk uitgenodigd om op hetzelfde uur als ik te beginnen en 't zelfde uur te stoppen en dan eens te vergelijken wat we allebei gedaan hadden. Voor alle duidelijkheid heb ik erbij gezegd dat ik gerust 6 uren van mijn 9 kon surfen en nog voorsprong op hem hebben ;-)

David aka Letman zei

haha, goed gezegd, in your face...