. Op naar ... ?: Bekende koppen aan de start

vrijdag 4 mei 2007

Bekende koppen aan de start

Wat vinden jullie van het feit dat er blijkbaar steeds meer en meer BV's vooraan worden gepositioneerd in wedstrijden ook al hebben ze weinig of geen loopervaring? Ik hoorde dat dit op de Antwerp 10 Miles ook weer zo was en dat ze andere lopers eerder 'hinderden'. Snap ergens wel dat men ze groepeert om mooie foto's te kunnen maken maar als men binnenkort bij elke wedstrijd een pak BV's met weinig ervaring helemaal vooraan plaatst kan ik me best voorstellen dat dit enige wrevel opwekt bij de 'meer getrainde' lopers die net achter hen moeten starten.

Ook op de 20K door Brussel van vorig jaar was er enige commotie hieromtrent als ik het me goed herinner. De 20K door Brussel lijkt mij alvast supergoed georganiseerd; vorig jaar nam ik de eerste maal deel en bijgevolg had ik een borstnummer dik achteraan en startte dus ook als één van de laatsten. Dit jaar heb ik echter nummer 7 duizend enzoveel - gebaseerd op m'n tijd van vorig jaar. Dat lijkt me een heel fair systeem indien er niet teveel lopers zoals vorige keer 'naar voor kruipen' omdat ze via de sponsors aan lagere borstnummers geraken tot ergernis/hindernis voor de snellere lopers...
En ja, ik weet het, de 20K van Brussel is een massa-evenement en dient dus niet om snelle tijden neer te zetten, je moet ervan genieten maar langs de andere kant blijft het een wedstrijd (met géldprijzen)...

6 commentaren:

Geert Gitaar zei

Maak je geen zorgen, Letman, de gasten met echte kans op winnen (en dus géldprijzen) mogen heus wel helemààl vooraan, hoor. Tegen dat jij met nummer 7 duizend en ietske meer aan de trage BV's voorbijkomt, lopen de straten niet meer vol. Je zal de BV's niet op de hielen trappen.

Dave Vervenne zei

Misschien dat het hier en daar opletten geblazen valt om niet te struikelen over een vertrappelde BV!

Anoniem zei

Mensen eisen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken waar ze zelden gebruik van maken.

David aka Letman zei

@Geert:Ik maak me geen zorgen, ik was enkel nieuwsgierig naar eventuele reacties omdat ik vermoedde dat dit leefde. Blijkbaar toch niet echt.
@Dave:De eerste die struikelt over een vertrappelde eendert-wie zal die man wel helpen zeker?
@Søren:Je kan dat jammer vinden maar dat is hun goed recht.

Bert zei

Tja David, so be it zeker?
Zeggen dat er nog trukken zijn om meer vooraan te staan.
Zoveel maakt het niet uit, als je maar goede benen hebt...
't Zal je natuurlijk maar overkomen een halve wedstrijd te slalommen met je goede benen, 'k weet het, maar 't blijft een hobby... (wie zei dat ooit weer?).

Dave Vervenne zei

Dat zigzaggen moet je bijna altijd doen bij zulke massalopen, het gaat tenslotte om 25.000 man. Neem maar eens deel aan een stratenloop op kleinere schaal. Maar hey, wij hebben geen reden tot klagen vind ik. Gisteren zag ik in "To Walk Again" hoe Marc Herremans tijdens de triathlon telkens na een onderdeel diende opgepakt en verplaatst te worden naar zijn handbike/rolstoel, veel moeilijker in mijn ogen.