. Op naar ... ?: De eerste kilometers

woensdag 3 januari 2007

De eerste kilometers

Gisteren ben ik gestart met de specifieke voorbereiding voor de marathon van Rotterdam half april. Ik heb zodoende m'n eerste 15 enzoveel kilometers van 2007 gedaan, vele zullen volgen. De weg was donker en het weer zat tegen maar wat deed het goed op opnieuw te lopen na anderhalve week rust.
Trainer Wilfried heeft op mijn vraag het schema wat straffer gemaakt, ik ben nu trouwens een marathonloper :-). Ik lap overal nog 10% bij en we zien wel waar we komen!

6 commentaren:

Philip Van Hove zei

En ondertussen staan er bij mij ook al 20km op de teller.
Dat jij vandaag nog tijd vond om te gaan lopen. hmm..??!

Anoniem zei

marathonloper ben je pas als je finisht onder de drie uur!
toch proficiat met je marathon!
je bent dus wél marathonloper!

Anoniem zei

kunnen de anonymousen onder ons aub stoppen met inconsistente boodschappen te verkondigen ;-)

Dave Vervenne zei

En wanneer ben je dan een rasechte ultraloper? Als je 100 km onder de 8 uur loopt? Altijd die typische kul over tijden zus en tijden zo.

Waar ik ook het sch%#@t van krijg is de commentaar op iemand die een marathon "jogt" of af en toe tijdens een marathon een minuut of twee WANDELT (heiligschennis)!

Nochtans heeft de run/walk methode (zie Jeff Galloaway en Amby Burfoot van Runner's World USA)de afgelopen jaren zijn nut bewezen.

Aan al de pseudo-professionals: get a life en run for fun!

Dave Vervenne zei

Het moet GALLOWAY zijn (sorry Jeff!)

David aka Letman zei

Ach ja die eindeloze discussies toch hé. Ik loop voor de fun viermaal per week of zo'n 6 tot 9 uur, heb een fulltime job en ben tevreden met m'n eerste marathontijd. Uiteraard wil ik volgende keer sneller lopen! Wat telt is dat ik me goed voel bij wat ik doe en dat de balans in evenwicht blijft (letterlijk én figuurlijk). :-)