. Op naar ... ?: Royal Arrow saga garantie problematiek teak meubelen

zaterdag 28 augustus 2010

Royal Arrow saga garantie problematiek teak meubelen

Deel 6:

Van: David
Aan: Royal Arrow, Amerhout,
Datum: dinsdag 24 augustus 2010

Geachte,

In bijlage mijn ingebrekestelling die u ook eerstdaags aangetekend via de post zal ontvangen.

Groet,

Integrale tekst (zonder briefhoofd):

AANGETEKENDE INGEBREKESTELLING


Betreft: garantie Royal Arrow meubelen


Geachte,


Ik kocht in 2007 bij Amerhout te Londerzeel een volledige set van Royal Arrow tuinmeubelen bestaande uit 8 tuinstoelen, een grote tafel en 2 ligbedden voor een aanzienlijk bedrag en met inbegrip van een duidelijke garantiepolis van 15 jaar.


Enkele maanden na onze aankoop kwamen bij de stoelen regelmatig dezelfde problemen voor: het metalen latje dat het zitvlak en de rugleuning verbindt (2 stuks per stoel) brak steeds op dezelfde plaats af ter hoogte van de uitsparing voor de bevestiging.


In de loop van de voorbije jaren bracht ik onze tuinmeubelen geregeld binnen bij Amerhout waar deze stoelen steeds zonder problemen hersteld werden (de latjes werden vervangen door dikkere en dus stevigere exemplaren). Tijdens de zomermaanden hebben wij dus helaas bijna nooit over een volledige set stoelen kunnen beschikken aangezien ongeveer alle stoelen één of tweemaal voor herstelling binnen moesten.
Toen ik in de maand mei van dit jaar opnieuw een stoel ter reparatie aanbood bij Amerhout werd mij gemeld dat Amerhout geen verdeler meer was van Royal Arrow en ik mij dus moest wenden tot Royal Arrow zelf. Ik bezocht Royal Arrow te Wilrijk (tevens de hoofdzetel in BE volgens de disclaimer op de site) waar men mij opnieuw doorstuurde naar Amerhout. Ik nam in de winkel te Wilrijk telefonisch contact met Amerhout en gaf de telefoon door aan de baliebediende van Royal Arrow waarop een hevige discussie ontstond tussen Amerhout en Royal Arrow.
Het werd duidelijk dat er discussie is met betrekking tot wie de garantie op zich zou nemen en ik werd ondertussen nergens verder geholpen.


In de loop van de maanden die volgden bleek er een akkoord tussen Amerhout en Royal Arrow maar blijkbaar werd dit in de realiteit niet uitgevoerd.
Ik heb mij intussentijd meermaals aangeboden (telefonisch & fysiek) bij Amerhout (waar men zeer hulpvaardig is maar niets verder kan doen aangezien zij ook geen wisselstukken meer hebben) en bij Royal Arrow (waar men op z’n zachtst gezegd niet echt klantvriendelijk is).


Ik word finaal nergens verder geholpen alhoewel de Royal Arrow garantiebepalingen duidelijk stellen dat
“Alle bij Royal Arrow aangekochte tuinmeubelen worden ingeval van breuk GRATIS hersteld op eenvoudige voorlegging van het aankoopbewijs, ook die herstellingen die niet onder de garantiebepalingen vallen (**). De enige voorwaarde is dat de klant alle onderdelen van het meubel bezorgt bij het Royal Arrow verkooppunt van zijn keuze (***).”
Aangezien Amerhout geen verkooppunt meer is en ik zelf een keuze van verkooppunt mag maken kies ik Royal Arrow Wilrijk, een verkooppunt en tevens vestigingsplaats van Royal Arrow IOMI NV zoals aangegeven op de officiële website http://www.royal-arrow.com
Ik wens dan ook de stoel waarvan een latje is gebroken binnen te brengen bij het Royal Arrow-verkooppunt te Wilrijk. Bij eventuele verdere problemen wens ik ook in de toekomst correct van de Royal Arrow garantie te kunnen genieten bij Royal Arrow Wilrijk.


Gezien ik bij geen enkele partij verder geholpen kan worden geldt deze brief op aanraden van mijn raadsman als officiële ingebrekestelling, zowel voor Amerhout bvba en Royal Arrow IOMI NV, dit om de situatie snel en duidelijk uit te klaren.


Gelieve mij per kerende en voor 30/09/2010 uw antwoord te laten geworden. Bij ontstentenis hiervan neem ik de zaak verder op met mijn raadsman. Ik zal bovendien als lid van Test Aankoop ook met hen deze zaak aankaarten en andere gedupeerden trachten te contacteren.


Groet,

4 commentaren:

geert zei

intriest dat het zo ver moet komen ...

Philip Van Hove zei

en zeggen dat het met mijnen kleinen begonnen is. Hij zat erop en krak zei de stoel.

Cremke zei

als het een troost mag zijn, 't is toch slecht weer

David aka Letman zei

Na regen komt altijd zonneschijn...