. Op naar ... ?: De klantenkaart

vrijdag 21 september 2007

De klantenkaart

Donderdagavond met Jelle naar de dokter geweest. Niets erg, wel wat nodig van de apotheker. Apotheker gevonden die nog open was (17h55). Damn, SIS-kaart van Jelle in de portefeuille van de mama, niet in de mijne. Ik zat al in het systeem maar Jelle nog niet. Achteraf dus nog eens passeren met de SIS-kaart van Jelle om deze een eerste keer in het systeem in te lezen. Daarna zou het niet bijhebben van de kaart geen groot probleem mogen zijn op voorwaarde dat ze eenmaal om de 3 maand opnieuw wordt ingelezen.
Ok, goed maar een dubbel zou toch wel handig zijn. Kan dat, een kopie aanvragen van een SIS-kaart? Geef toe, het zou verdorie handig zijn - naargelang de situatie die niet steeds op voorhand gekend is heeft ofwel mama of papa de kaart nodig.

Nu we er toch over bezig zijn: waarom bevindt het merendeel van de verzorgingstafels voor babies zich nog steeds in de vrouwentoiletten (niet dat het mij stoort hoor, de dames kijken soms wel eens maar dat is dan eerder aangenaam verbaasd dan verontwaardigd)? Verzorgingstafels ook bij de mannen, nu! Emancipatie verdorie!
Tip voor de beginnende geemancipeerde papa: kijk ook eens bij de toiletten voor de andersvaliden (als dit niet politiek correct is), kans is groot dat u daar wel geluk heeft.

Terug naar de SIS-kaart of beter gezegd de klantenkaart. Wie legt mij dit uit?
Ik heb klantenkaart met barcode, barcode wordt ingescand en ik krijg korting,.... . Waarom moet ik die kaart bij me hebben, ik heb al te veel plastic. Het systeem kent mij toch aangezien ik in de computer zit. Buiten drie zaken die misschien meespelen snap ik het nut niet. Zaak 1: barcode inscannen is sneller dan mij manueel op te zoeken in systeem. Zaak 2: kaart vergeten? Pech, geen korting (gniffel gniffel). Zaak 3: Wet op de privacy?
Wie leert me iets bij door verder het nut toe te lichten?

Combinatie SIS-kaart en klantenkaart dan: waarom moet de apotheker naast m'n SIS-kaart ook nog m'n klantenkaart hebben??? Waarom koppelt hij m'n klantenkaart-key niet aan m'n SIS-kaart nummer?
Milieuvriendelijker, minder plastic!

En beloofd, m'n volgende post gaat nog eens over lopen. Ik kijk uit naar de marathon van Berlijn, de doos Fantomalt staat klaar, aan de rest valt niet veel meer te doen.
Voor zij graag wat meer willen weten over Fantomalt, carboloading, de laatste dagen voor een marathon etc.: ik verwijs graag door naar de goede raad van Ilse "de diëtiste" Vaes (remember Canvas Marathon waar het eigenlijk allemaal mee begon?) waarvan ik nog een deel terugvond op de blog van Koen Fillet.

1 commentaren:

Dave Vervenne zei

Ik vind dat in elk NIEUW etablissement naast vrouwen-, mannen- en andersvalidentoiletten een APARTE babyverzorgingsruimte verplicht zou moeten ingeplant worden. GEEN gammel inklapbaar tafeltje in de andersvaliden- of vrouwentoiletten maar wel degelijk een eigen ruimte.