. Op naar ... ?: ne 500...

vrijdag 12 december 2008

ne 500...

Al heel de week niets gehoord tot ik gisterenavond iets na 19h een vooralarm (was van wacht deze week) kreeg van de dienst 100 voor een ovenbrand. In de schoenen gesprongen en dadelijk naar de kazerne gereden. Als ik al een minuutje onderweg was kwam de oproep van de kazerne zelf binnen en toen ik bijna aan de kazerne was zag ik de eerste wagen al uitrijden. Toegekomen op de parking aan de kazerne, wagen op de parking gesmeten en spurtje getrokken. Oppassen voor nog toekomende collega's onderweg en dan zo snel mogelijk omkleden. Het was wel een gerusstelling voor me dat ik nog volk zag toekomen; ik woon namelijk relatief ver en zal dus nooit als eerste arriveren (voorlopig heeft dat trouwens ook nog geen zin) maar dank zij dat vooralarm zat ik nog in de middenmoot. Ik kon eigenlijk nog mee met de laatste pompwagen ware het niet dat er nog maar één plaats vrij was en er nog een gradé mee moest.
Bon, even daarna met de reddingswagen (geloof ik) toch op pad. De adrenaline begon serieus te pompen onderweg maar al snel bleek (via de radio) dat het geen grote uitslaande brand was en reeds onder controle. Toegekomen op m'n eerste echte interventie en bij de wagen gebleven voor instructies. Gezien alles onder controle was na een tijdje ter plaatse teruggekeerd zonder echt iets gedaan te hebben.
Geen probleem echter, was zeer nuttige oefening en vooral leerrijk.
Weeral wat bijgeleerd :-)

0 commentaren: