. Op naar ... ?: Traag, trager, traagst

vrijdag 10 februari 2006

Traag, trager, traagst

Zonet 50min gelopen met als doel om hartslag onder de 150 te houden, dus tempo aanpassen indien nodig. Na 50min stond er 7.1km op de teller van de loopband dus m'n gemiddelde snelheid was +/_ 8.5km/h. Ben daarna ff met Jeroen van de fitness gaan praten over m'n aangepast schema vanaf deze week (lopen op ma,di, wo,vr & za + MTB op zo) en m'n frustratie aangaande dat traag lopen en alle verschillende percentages, adviezen etc. die ik op allerhande sites vind. We zijn overeengekomen om 2 van m'n 5 loopdagen een langere duurloop te doen (duur opbouwen en harstslag <150) en op de andere dagen wat steviger te trainen (interval bijv. of kortere tijd op hoger tempo). Thanks Jeroen!

3 commentaren:

Anoniem zei

David,

6 dagen op 7 trainen lijkt me wel echt veel ? Zorg dat je genoeg rust neemt. Rust is even belangrijk als trainen.

D.

DavidL zei

Ik probeer niet te overdrijven maar ik vrees dat het een beetje in m'n aard ligt: alles of niks. Het MTB'en en de 2 duurlopen zijn relatief rustig, de 3 andere loopsessies iets intenser.
Ik let op en luister naar m'n lichaam.
Beloofd!

Rafke Magic zei

I envy you... met mijn huidige "lichaamstoestand" (linkerbeen en ribben) kan ik niet meer trainen :-S
En 't eten wordt er niet gezonder op hier... we zitten trouwens alweer in 't foute ritme... overuren, laat warm eten, etc... al goe da'k een weekend je over-en-weer kom... maar er gaat serieus wat gerstennat vloeien vrees ik