. Op naar ... ?: Akte van Vertrouwen: geduld aub!

maandag 26 april 2010

Akte van Vertrouwen: geduld aub!

UPDATE 05/05:
Eindelijk! Vandaag in de bus: een knop met P/N: 218344A323 jawel. 
Met vooral veel dank aan mezelf.


UPDATE 28/04:
Dit begint erger en erger te worden. Was ik ergens onduidelijk misschien?








UPDATE 27/04:
> Google: Delonghi
> Site Delonghi: contactgegevens opzoeken en bellen
> Doorverwezen naar firma in Brussel voor grote DeLonghi-toestellen
> Bellen, typenummer toestel doorgegeven met vraag naar artikelnummer bedieningsknop gaspit
> P/N: 218344A323
> Opgelost. Tijd: 5 minuten.
Vandenborre, sturen jullie aub die knop op?


Aan Vandenborre (e-mail):

Geachte,

Na aankoop en levering 29/01/2010 van ons gemengd fornuis DELONGHI blijkt een knop en een poot te ontbreken. Dit wordt doorgegeven aan de mensen die komen leveren want zij 'zullen dit verder doorspelen'.

Effectief, enige tijd later verkrijg ik de missende poot en een knop. Helaas blijkt dit de verkeerde knop te zijn.
Alle knoppen hebben aan de voorzijde hetzelfde uitzicht doch de manier waarop zij vastgeklikt worden in het systeem verschilt. De knoppen voor bediening van de oven hebben o.a. in de as een metalen plaatje, de knoppen voor de bediening van de kookplaten niet.
Ik meld dit en specifieer nogmaals dat er:
- 2 verschillende soorten zijn
- Dat het wel degelijk een knop voor de bediening van de kookplaten moet zijn.

Ik krijg een tijd later een nieuwe knop via de post. Ditmaal is het de goede knop maar helaas blijkt de knop stuk te zijn. Merkwaardig detail: de afgebroken stukken van de knop zitten niet in de verpakking/envelop; deze knop werd dus STUK verzonden.

Na nieuwe contactname met Vandenborre wordt een nieuwe knop beloofd. Effectief, enkele weken later krijg ik opnieuw een knop. Helaas terug een verkeerde.

Terugbellen. Nogmaals uitleggen en duidelijk specifieren. Er blijkt een knop binnen maar dat zou de verkeerde zijn, er is een nieuwe besteld.

Vandaag zat er opnieuw een envelop in de bus: weer de verkeerde….

Ik heb ondertussen 4 knoppen liggen, allemaal onbruikbaar.
Jullie verliezen geld, ik ook (betalen jullie mijn tijd en telefoonrekening?) evenals mijn geduld!

Jullie vinden foto’s via deze link, hopelijk maakt dit een en ander duidelijk.
Graag zo snel mogelijk de juiste bedieningsknop (in één stuk) aub.
De knop met partnumber 218344A320 is het in alle geval niet, die is wel degelijk voor de bediening van de oven.

Dank,
David Lettani.

Het fornuis met de ontbrekende knop:


Knop uiterst links: bediening oven. Let op het metalen plaatje in de knop.

Knop 2: bediening oven dus opnieuw metalen plaatje:
Knop 3: bediening fornuis; geen metalen plaatje

Overzicht:
links tweemaal bediening oven, rechts tweemaal bediening kookplaten.
Oven: afgevlakt bovenaan
Kookplaten: afgevlakt onderaan en horizontale gleuf in midden as.

Huidige verzameling: (de knop links boven is de juiste, helaas werd die kapot opgestuurd)



9 commentaren:

Katleen zei

Ge zijt wel nog een aantal telefoons vergeten plus 2 afspraken die niet doorgingen wegens: knoppen op verkeerde camion, knoppen onvindbaar...

bilckie zei

....U heef goed gekozen!

Katleen zei

Dat wel, het is een heeeeel goed fornuis....

Dave Vervenne zei

teevee vidiejoo haajfi elektroo multimeedieja ujeeft goed gekoose.

Onbegrijpbaar in deze tijden van communicatie, internet.

In de jaren stillekes zou ik dit nog begrijpen maar vandaag?

David aka Letman zei

Hoe moeilijk kan het zijn om dit op te lossen? Fabrikant bellen, type toestel doorgeven, artikelnummer vragen en bestellen.

geert zei

ik geloof in reverse engineering: als je nu eens gewoon zou zeggen dat je 3 juise knoppen hebt maar dat de rest van het fornuis ontbreekt ...

Cisca zei

Al eens van 'de wet van murphy 'gehoord??
Er gaat één keer iets fout & dan blijft het fout gaan... :-(

David aka Letman zei

Met een eenmalige fout kan ik leven, dit is een structureel probleem me dunkt.

Fred Kele zei

Structureel of niet, Vandenborre schiet tekort, heb je het ministerie van economie dienst ongeldige verkoopstaktieken nog niet geraadpleegd.Mij hebben ze toch geholpen.Veel succes groetjes Fred Kele.nb de marathon van London is een aanrader.