Na 11 maand voorbereiding liep ik de NYC marathon 2006. In 2007 was er Berlijn. In 2008 Luxemburg en opnieuw Berlijn. In 2009 opnieuw NY en in 2010 nog eens Berlijn. In 2012 was er Antwerpen.
Pagina's
donderdag 25 augustus 2011
Helaas
Hopelijk kan ik over een paar dagen toch nog een loopje maken...
donderdag 18 augustus 2011
Anderhalf uur
De route die ik volg is nogal saai maar wel handig: slechts 2 lichten, volledig afgescheiden fietspad in vlakke asfalt en niet te druk (op de baan wel)...
dinsdag 16 augustus 2011
Mager jaar
Overzicht tot en met juli:
02/01: 4 km
09 en 11/04: telkens ongeveer 8 km
23/07: 10 km
Dit jaar liep ik al een 56 kilometer en sinds de start (12/12/2005) van m'n loop-loopbaan 5250 kilometers.
Die eerste loop was trouwens een hell op de loopband bij Coca-Cola die ik me nog goed herinner: ik liep ocharme 15 minuten aan 8 km/h en was zo rood als een tomaat en stikdood...
Kasterlee
Ik ben de laatste dagen al 3 maal gaan lopen, steeds een uurtje ongeveer en het smaakt wel weer naar meer.
Gezien de beperkte voorbereidingstijd van 3 maand of 13 weken zal de opbouw vrij snel moeten gebeuren maar dat lukt wel. Ik heb me uiteindelijk ook al eens een kortere voorbereidingstijd gegund en dat lukte toen ook.
Snelheid kijk ik momenteel nog niet teveel naar, die komt wel vanzelf als ik terug beter getraind ben.
M'n gewicht is 86 kg en ik probeer naar de 80 kg te geraken voor de start. 74 is ideaal maar te veel en te snel.
Via de tab looplog onder de grafiek kunnen m'n trainingen gevolg worden op Endomondo.
Moet nog even m'n looplog actualiseren en een schema opstellen maar voorlopig hou ik het bij een uur om de 2 dagen.
maandag 6 juni 2011
Aan m'n anonieme fan
Tja jongen(s), het spijt me, eerst was er de blog en toen kwam Facebook...
Nu ja, de blog is niet dood, beetje in coma mss dat wel...
donderdag 7 april 2011
Help de hulpdiensten een handje...
In verband met vitale informatie zoeken we als brandweer steeds naar betere oplossingen om in onze informatiebehoefte voorzien.
Dit kan via Crash Recovery System, Geografische Informatie Systemen en dergelijke meer.
Voorbeelden:
CRS met voertuiginfo: http://www.adac.de/infotestrat/ratgeber-verkehr/sicher-unterwegs/rettungskarte/default.aspx?ComponentId=32955&quer=rettungskarte
Ook langs de andere zijde komen er echter interessante alternatieven of bijkomende nuttige informatie. Hier neemt de burger actie en voorziet maximale informatie langs zijn kant.
Recent kwam ook de Euro Codicil Voertuigkaart & Personenpas in het nieuws omdat ze zich nu ook specifiek op de Belgische markt richten:
Het systeem is tweeledig: een kleine infosticker die op de voorruit kan geplaatst worden als aanduiding voor de hulpdiensten dat er zich meer info in het voertuig bevindt én de informatie zelf die bestaat uit een voertuigkaart (aandachtspunten bij knippen) en een personenpas (ICE, bloedgroep, medische info etc.) die zich typisch achter de zonneklep van de bestuurder bevindt.
vrijdag 25 maart 2011
vrijdag 18 februari 2011
Wie helpt?
woensdag 16 februari 2011
Gellingen
Lees hier het artikel over de slachtoffers van de ramp in Gellingen.
donderdag 3 februari 2011
woensdag 2 februari 2011
Het gaat goed hoor
Nee, ik ben niet aan lagerwal geraakt, integendeel.
Bezig bijtje dat zelfs vlotjes de nachten door zou kunnen met vanalles en nog wat moest hij geen slaap nodig hebben ;-)
Laten we zeggen dat de brandweer en de politiek m'n tijd nuttig invullen. Zoveel interessants te doen!